Friday, February 12, 2010

Cite U Alice Chatenoud, 13013 Marseille


ok..this time, it's my residence..Alice Chatenoud..at St. Jerome, Marseille. this signboard means, 'beri laluan'..hehehe..
ni la view dari parking university..yg bgunan tgh tu, utk studio (apartment 18 m²)..kiri die plak, utk bilik classic 9 m²..pastu yg kanan tu plak adalah restoran Univ..murah mkn kat situ.. :P
parking ni kosong sbb aritu hari ahad...kalo x, mmg penuh...
ni view dari entrance parking ni..hehe..
ni plak dalam kawasan residence tu, bangunan studio..syakir n supi dok cni...ada taman yg xdak bunga...tp nnti musim bunga, ada bunga ros, ada lavender, pastu apa lg ek...ntah la bunga apa lagi..tp tulip xdak..
kat kiri tu stage..kot2 nk wat persembahan lakonan pantomin ka..hehe..tp x pnah ada activiti apa2 pon..hambar jgk la..T_T
from the other side..td aku tgkp dari belah sana:P
haa..ni bangunan utk bilik2 classic..mcm yg aku dok..hehehe..
ni laluan utk ke studio dari entrance...ada mini hutan kat tepi2 ni..hahani bunga rose yg 80% mati...dah layu menunggu dipetik, aku rase..aku mai pon tgkp gmbo aje..x petik jgk...kekeke..soriii

ni la mini hutan..hehe..nmpk x spider web tu..hehe..ntah ape2 je depa ni...bg la taman ni ceria sket..
dahan ni patah..so nmpk ranting2 dia mcm x tersusun..hehe...aku rasa pakcik tukang kebun yg ptong kot..
pokok ape ntah..haha..snap snap snappp...!tgh ujan rintik2 ni..
pokok ni menjalar kat dinding..tp x mcm pokok2 lain yg mnjalar kecik2 tu..smpai tekeluar branch die ni..haha
ingat lagi peribahasa melayu 'duri dalam daging', pastu 'engkau dahan, akulah durinya'..haa..ni la duri2 yg depa maksudkan tu..haha.pastu apa lagi aku pon xingat dah..

time ni pagi2...org pi kelas dah sume..so tinggai kucing tu jela..dok menung ape ntah..aku x bwk lens zoom time ni..ni la view from my room...bosan jgk kawasan ni tertutup..aku suka open view..nmpk spai infinity.. :P

ni view malam plak..+ lmpu spotlight kat taman tu..pastu bole skodeng studio2 jgk..hahahakat kiri tu residence aku...kat tgh2 tu parking+faculty of St. Jerome..pastu belah kanan tu priate apartment yg mahal sket..heheh
mcm biasa..mesti poyo2 sket..hahaha
ni buah pokok rhu aku rasa...pelik benar surface dia..hahaha
mcm ni la pokok2 kat cni pada waktu fall & winter..dogoi abes..kat kanan tuh ada padang...tp padang2 bola kat cni kebanyakannya pasir..haha..pelik jgk dulu2 masa baru spai..sbbtu zidane tere kot..belatih kat pasir yg licin n berdebu.. :P
poyo kedua..!!!haha..ni kat sinki dlm bilik akuuu..punya malas nk kuar bilik pi tgkp gmbo outdoor sbb sejukkkk..so snap la ape2 yg bole wat modal gmbo kat dlm bilik neh...haha

haaa...ni la kebab...mostly camni la..baguette (roti panjang), ada pain rond (roti bulat), pastu galette (mcm chapati), pastu roti poket (aku x ingat nama) yg mcm kebab2 kat mesia tu..sedap jgk kebab ni..tp byk la..1st time sapai dulu, 2005, mmg x leh nk perabeh bila mkan..tp skang ni...rilek ja..kekeke..

ok..so that's all for now..btw, aku dah abes final exam..so freeeeee...walopon kena wat internship 6 bulan, tp best la xyah pi univ n xdak exam dah..kekeke..harap2 xdak paper yg kena repeat la..sbb kalo ada repeat paper, nun bulan 9 repeat session..mmg 'malin' (bijak) betoi admin yg plan cmtu.. '-.-

credits to:
- my nikon d60
- my residence

2 comments:

  1. Lawa nye gambar2 ni..

    ReplyDelete
  2. hehe..tenkiu2..tp time ni baru belajaq tgkp gmbaq..x reti lg..hihi

    ReplyDelete